Spousta majitelů e-shopů každý týden rozešle newsletter s akcemi, který během týdne připraví, jen kvůli zachování kontaktu se všemi svými zákazníky. Tato strategie může být účinná, ale často jen u druhu zboží, které je absolutní cenovou bombou, na které zareaguje většina zákazníků.
U jiného druhu zboží jsou tyto naše nabídky pro většinu zákazníků nepotřebné a snaha zůstat v kontaktu se zákazníkem může vyústit až v jeho ztrátu. O to větší ztráta to je, pokud se jedná o našeho klíčového zákazníka, který u nás nakupuje opakovaně v jednom či dvou segmentech sortimentu.
Abychom správně nabízeli naše zboží musíme docílit toho abychom:
- Byli schopni zařadit svůj sortiment do segmentůkteré si pro naše analytické potřeby na e-shopu vytvoříme
- Musíme umět rozlišit, v jakém segmentunaší klíčoví zákazníci opakovaně nakupují
- Pro každý segmentvytvořit jednu až dvě akčních nabídek, se kterou zákazníky oslovíme. Pokud zákazník přes nabídku přijde, může si vybrat z dalších akčních nabídek
- Zákazníkoviodeslat akční nabídku tehdy, když náš web nějakou dobu nenavštívil. Není pro nikoho příjemné, když má zanesenu poštovní schránku informacemi, které již jednou viděl na našem e-shopu.
Dokáže to i Váš e-shop? Že ne? Ten náš to dokáže a ještě mnohem víc …