Zkusili jste již vytvořit na Facebooku pro nové návštěvníky soutěž? Největší úspěch sklízí zábavné soutěže o atraktivní ceny. Tento způsob lze ovšem použít i pro šíření odbornějšího obsahu. Že nevíte jak takovou soutěž vytvořit a co musí obnášet? Přečtěte si náš článek, ve kterém Vám mnohé vysvětlíme.
Facebook není zdaleka už jen sociální sítí, ale i prodejním kanálem, pomocí kterého můžete oslovit velký počet lidí. Oslovíte své stávající zákazníky, ale zaujmete i nové potenciální klienty. Soutěže jsou vhodným způsobem, jak v krátkém čase nastartovat svoji stránku, nebo když Vaše stránka již delší dobu vykazuje nečinnost a fanoušci na Vaše příspěvky nereagují.
Hlavním cílem soutěže, je získat relevantní, nikoliv jakékoliv fanoušky, proto je potřeba v rámci soutěžní akce vymyslet vhodné téma nebo úkol. Pokud by Vaším cílem byla pouze propagace značky, své fanoušky budete chtít oslovovat opakovaně a jisté chvíli jim nabídnout vhodný produkt.
Vytvořit správný příspěvek a pustit je do světa Facebooku formou placené propagace je jen jedna malá část. Důležité je vše naplánovat a vymyslet tak, aby celý příspěvek získával fanoušky a také byl v souladu s pravidly propagace na sociálních sítích.
Z každé soutěže lze vytěžit maximum, pokud máte předem připraveny další kroky, které k soutěži přímo navazují.
- Pokud získáte e-mail, mějte připraven již řetězec marketingových e-mailů v systému pro hromadnou rozesílku
- Pokud je cílem získat dostatečný počet fanoušků, připravte si předem další informace v kampani ke zveřejnění abyste fanoušky udrželi v kontaktu a akci
- Pokud odkazujete lidi v soutěži na svůj web, připravte si dopředu Facebook remarketing, abyste opět udrželi návštěvníky v kontaktu s Vašimi www stránkami
Pravidla soutěže již vyžadují znalost legislativy, která upravuje a reguluje podmínky soutěže. Obvykle je nezbytné mít sepsána pravidla soutěže, ale z praxe vyplynulo, že je nikdo nečte. Již v příspěvku ale zveďte tyto základní údaje soutěže:
- Informaci, že se jedná o soutěž – textem i grafikou
- Co musí soutěžící splnit, aby byl zařazen do soutěže
- Jaká je výherní cena, případně kolik cen bude uděleno
- Datum začátku a ukončení soutěže
- Odkaz na kompletní pravidla soutěže
Vhodné typy soutěží na facebooku:
- Losovací – pořadatel z lajků nebo komentářů vybere výherce
- Vědomostní – pořadatel položí otázku a soutěžící si zpravidla jde pro odpověď na jeho web
- Tipovací – pořadatel vloží fotku s mnoha produkty a soutěžící tipuje jejich přesný počet
- Kreativní – pořadatel zadá například vymyslet slogan, nebo soutěž o zajímavou fotografii
Soutěže a jejich formát jsou skvělým a účinným marketingovým nástrojem, který může vyzkoušet úplně každý. Je na Vás, čím a jak své fanoušky zaujmete a kolik jich zaujmete. Je na Vás, jak hodnotné ceny do soutěže zařadíte.