Top 10 tipů na skvělou webovou stránku
Internet je velmi konkurenční místo. Získávání návštěvníku na vaše webové stránky je jen polovina bitvy s internetovým marketingem. Jakmile jsou návštěvníci u Vás, musíte je udržet v kontaktu. Také byste jim měli dát důvod, aby se v budoucnu vrátili a sdíleli Vaše stránky s ostatními. Pokud to vypadá jako náročný úkol, je to proto, že internetový marketing je čím dál propracovanější odvětví. Je to obor, který zde existuje jen poměrně krátkou dobu . Správa a propagace webových stránek je kontinuální nekončící prací.
01. Vaše stránky se musí rychle načítat
Rychlost načítání webových stránek je v dnešní době již jedním z rozhodujících faktorů. Připojení k internetu se v průběhu času stále zrychluje a stává se dostupnějším. Bez ohledu na to, jak rychlé je průměrné připojení pro vaše čtenáře, rozšiřují se stále možnosti stahování obsahu. Poskytujeme více obrázků a více videa a více všeho co by bylo možné stáhnout. Také je třeba zvážit mobilní návštěvníky, kteří mají omezené data nebo méně rychlé připojení v okamžiku, kdy navštěvují vaši stránku!
Rychlosti, kterou uživatel internetu disponuje si všimne až tehdy, když začne chybět. Tvůrci berou vytváření rychlých webových stránek na lehkou váhu, ale pokud budete postupovat podle tipů v níže, vaše stránky nebudou pomalé a vaše čtenáři zůstanou déle.
02. Vaše stránky by měly být právě tak dlouhé jak je potřeba
Psát pro web je úplně něco jiného než psát knihu nebo e-book. Lidé skenují Vaší stránku pohledem pokud jsou na ní poprvé. Zastavují se u zajímavých nadpisů a věnují odstavcům méně času. Váš obsah by měl být stručný, věcný a měl by podat návštěvníkovi v co nejkratší době informaci, pro kterou si přišel. Ideálem je najít vyváženost mezi velkým množstvím
obsahu a malým množstvím užitečných detailů. Návštěvníkovi by jste měli dát důvod se vrátit pro další obsah.
03. Vaše www stránky potřebují excelentní navigaci
Čtenář, aby se dozvěděl podstatné informace, které mu mají Vaše stránky předat potřebuje být přehledně a smysluplně navigován. Měli byste mít navigaci na svých webových stránkách, která je jasná, přímá a snadno použitelná. Spodní patička stránek se seznamy odkazů je nejčastejší chybou a místem, kam návštěvník zavítá velice zřídka. Menu s navigací nechte příchozímu vždy na očích, ideálně zavěšením lišty v horní částí prohlížeče.
04. Používejte optimalizované a menší obrázky
Menší a optimalizovaná grafika má velký vliv na rychlost načítání Vašich stránek. S ohledem na mobilní data a s ohledem na dynamiku webu je potřeba hledat vyváženost mezi skvělou a propracovanou grafikou a rychlostí webu. Weboví vývojáři v začátcích často dělají webové stránky bez vyvážení poměru mezi rychlostí a vzhledem.
Dalším důležitým prvkem jak urychlit načítání a mít přitom skvělou grafiku jsou CSS sprites a piktogramy. Jedná se o textové elementy zapsané do HTML kódu, které mají prakticky nulovou velikost ale plně zastoupí grafické elementy na HTML stránce. Tyto elementy mohou mít různé velikosti a mohou být různobarevné.
Ukládejte pomocí vyrovnávací paměti všechny prvky, které se načítají na každé zobrazené stránce Vašeho webu znovu a znovu. Díky „kešování“ stránek zvýšíte rychlost načítání několikanásobně.
05. Používejte vhodnou barevnost webových stránek
Ne každá barva na webu lahodí lidskému oku a působí dobře na psychiku. Vybírat barevnost pro své webové stránky bychom měli důsledně a s maximální odpovědností. Počítače v dnešní době mohou zobrazit miliony různých barev, ale Vy si vyberte ty, které jsou vhodné pro Váš záměr a pro lokalitu, na kterou jsou stránky cíleny.
06. Myslete lokálně ale pište globálně
HTML stránky, které vytvoříte jsou přístupné po celém světě. Pokud chcete oslovit své návštěvníky globálně, ujistěte se, že údajům uvedeným na Vašich nových webových stránkách budou návštěvníci, ať už přijdou odkudkoliv, rozumět. Měny, datumy, časové pásma, metrika. Ujistěte se, že všichni čtenáři budou vědět o čem píšete.
Pracujte na tom, aby Váš obsah byl vždy aktuální k danému času, ať už návštěvník přijde dnes nebo za měsíc. Vyhýbejte se termínům jako „minulý měsíc“, protože již za rok nevíme, který měsíc byl minulý.
07. Vyvarujte se pravopisných chyb
Velmi málo lidí je tolerantní k pravopisným chybám, a to zejména na profesionálních webových stránkách. Můžete napsat článek na naprosto chytlavé téma, které tu ještě nebylo, a pak mít v textu jednu jednoduchou pravopisnou chybu. Dostáváte rozčilené e-maily od zákazníků a mnozí odejdou aniž by tento atraktivní článek dočetli až do konce.
Hodně návštěvníků posuzuje webové stránky podle kvality psaného textu a gramatické nebo pravopisné chyby jsou zřejmým ukazatelem nízké kvality. Mohou mít pocit, že pokud nejste dostatečně naklonění odvést kvalitní práci na svých stránkách, nebudete mít ani motivaci odvést dostatečně kvalitní práci pro své nové klienty.
08. Odkazy musí vždy fungovat
Už se Vám stalo, že jste navštívili webovou stránku a poté jste se vnořili v její struktuře do nižší úrovně a relativní odkazy přestaly fungovat. Častá chyba, na kterou je potřeba si dávat pozor.
Nefunkční odkazy jsou odrazujícím prvkem pro vaše čtenáře. Naznačují, že stránky nejsou dobře udržovány. Proč by se měl čtenář zdržovat na místě, o které se jeho majitel špatně stará?
Odkazy se mohou rozbít i přesunem nebo přejmenováním článku nebo stránky na kterou odkazujete. Kontrolujte pravidelně, zda-li Vaše odkazy na stánkách fungují.
09. Vyvarujte se textu „Klikněte zde“
Zdá se Vám, že tento nic neříkající text je vhodný pro odkaz? Jak se dozvíte, kam odkaz směřuje? Anotace odkazů by měla být přímá a jasná. Vysvětlete návštěvníkovi, kam se dostane, když na odkaz klikne a co tam najde. Vytvořením jasných a vysvětlujících odkazů zvýšíte přehlednost navigace a ulehčíte cestu návštěvníkovi po Vašich webových stránkách. Nezapomeňte každý odkaz zvýraznit minimálně podtržením, aby bylo patrné že jde o odkaz.
10. Jednoduchý kontakt
Návštěvníkům dopřejte jednoduchý kontakt na Vás. Uveďte svoji identitu a neskrývejte se za anonymní formuláře typu „Kontaktujte nás“. Jen transparentností si získáte důvěru. Je mnoho začínajících agentur, které nejsou firmou a stydí se za to že jsou malí a začínající. Chyba, nic neskrývejte a z nedostatku udělejte přednost vhodným argumentem. A pokud už nějaký ten formulář na webu máte, mějte jej vedle svého telefonního čísla, IČA a názvu firmy a nenechávejte návštěvníka vyplňovat spousty políček textů. Požadujte po něm jen minimum nutných kontaktních informací. Pro první kontakt to stačí.